Et trobes a:  Portada > Notícies Rocafort de Queralt ...

18/10/2017

Rocafort de Queralt farà una conferència sobre les malalties infeccioses

Per donar suport a la causa de la Marató de TV3, Rocafort de Queralt ha organitzat una conferència divulgativa per acostar a la població la realitat mèdica i humana de les malalties infeccioses.

La conferència, que tindrà lloc el dijous 16 de novembre a les 19.00 h al local Cultural del poble, ha estat organitzada per l’Associació de Dones Rocafortines en col·laboració amb l’Ajuntament de Rocafort de Queralt i l’Oficina Jove de la Conca de Barberà.

La Marató d’enguany, que compleix la seva 26a edició, tindrà lloc el 17 de desembre i estarà dedicada a un grup de malalties que causen una de cada tres morts al món, les malalties infeccioses.

D’acord amb la Fundació La Marató de TV3, “les malalties infeccioses són causades per la invasió o proliferació de microorganismes que es multipliquen en el cos humà fins a perjudicar-lo. Poden afectar l'aparell digestiu, el respiratori, el reproductor, l'immunològic, el nerviós, la pell i, en alguns casos, tot el cos. Les malalties infeccioses poden ser causades per virus, per bacteris, per protozous o per fongs. Les més habituals són les provocades pels virus - l'hepatitis i la sida són les més greus - i pels bacteris, com la sèpsia, la meningitis, la bronquitis, la pulmonia o la tuberculosi”.