Et trobes a:  Portada > Notícies FESTA MAJOR ROCAFORT...

28/07/2017

FESTA MAJOR ROCAFORT DE QUERALT 2017

SALUTACIÓ

Amb l'arribada del bon temps i un cop deixats enrere els mesos de fred, les  festes d'estiu a Rocafort de Queralt es multipliquen. El butlletí que teniu a les mans n'és una bona mostra, i de fet, quan algú es mira i posa en valor la capacitat d'organitzar i de portar a terme qualsevol acte o esdeveniment per part dels Rocafortins i Rocafortines, no pot estar més satisfet de formar part d'aquest col·lectiu. Tot i que no som gaires, el teixit associatiu del poble evoluciona i es transforma constantment i empeny per poder portar a terme un seguit d'actes que serien l'orgull de pobles molt més grans, en termes de població, que nosaltres.

D'entre totes les festes, destaca, com cada any, la Festa Major, un any més s'han diversificat el tipus d'actes que la composen per arribar a tots els gustos i segments d'edat, probablement algú hi trobarà alguna mancança, és normal, però creiem que en conjunt acomplirà l'objectiu d'oferir dies de diversió i gaudi per a tots els conciutadans i visitants que hi vulguin participar.

Participeu i gaudiu-ne.

Visca la Festa Major

Ajuntament de Rocafort de Queralt.

PROGRAMA D'ACTES

DIVENDRES 4 D'AGOST

12:00 h - Repic de campanes.
18:30 h - Local Cultural - Inauguracions de les exposicions "Les Unitats de paisatge de la Conca de Barberà" i de pintura "Terra-Mar".
22:00 h - Pista Poliesportiva - Sopar de Festa Major.
En acabar Ball a la piscina amb ANNIE & MUSIC.

DISSABTE 5 D'AGOST

11:00 h - Cercavila pel grup de Timbals i Capgrossos.
Acompanyats per SONAGRALLA, grup de Grallers de l'AMTP El Tecler de Tarragona.
12:00 h - Ofici Solemne en Honor a la Transfiguració del Senyor, Sant Salvador.
13:00 h - Cercavila gegantera.
TRACA de sortida de la cercavila amb diferents colles geganteres.
BALLADA de gegants a la plaça de l'Església.
Amb la participació de les colles de Forès, les Borges Blanques i Barberà de la Conca, i dels capgrossos de Senan, entre d'altres.
Acompanyats pel grup de grallers SONAGRALLA.
Vermut per als grallers, geganters i colles de capsgrossos, al Local Cultural.
18:00 h - Plaça de l'Església - FESTA DE L'ESPUMA.
20:30 h - Pista Poliesportiva - BALL DE TARDA amb ORQUESTRA ALBADA.
00:00 h - Pista Poliesportiva - BALL DE NIT amb el mateix conjunt.
BALL DEL FANALET i, a la mitja part, sorteig de la toia.
Cellers Domenys i Secció de Crèdit obsequiarà totes les taules amb una ampolla de cava "Les Tres Naus", varietat Brut Nature.

DIUMENGE 6 D'AGOST

11:00 h - OFICI SOLEMNE.
12:00 h - Plaça de l'Església - SARDANES amb l'actuació de la COBLA REUS JOVE i col·lecta contra el càncer.
18:00 h - Al celler cooperatiu Les Tres Naus - II EDICIÓ DEL TERRA CAVA.
Tast de cava de la Conca de Barberà, amb productors de cava de la comarca, degustació gastronòmica i actuació musical en directe del grup ANNIE & MUSIC.
22:30 h - Al celler cooperatiu Les Tres Naus - INÈDITS ReEUGENIO.

DISSABTE 12 D'AGOST

20:00 h - Plaça de l'Ajuntament - BERENAR PELS SOCIS organitza Club Petanca.

DIUMENGE 13 D'AGOST

07:00 h - SORTIDA davant del Restaurant Mircla.
XXV PUJADA A MONTSERRAT, organitza Secció Ciclista.

DIMARTS 15 D'AGOST - SANTA MARIA

11:00 h - MISSA SOLEMNE, en la Diada de la Mare de Déu d'agost
13:30 h - Local Cultural - EXPOSICIÓ "EL CINEMA A ROCAFORT" i INAUGURACIÓ DE L'EXPOSICIÓ DE TREBALLS MANUALS
Els treballs es recolliran, el dia 12 d'agost, de 7 a 9 del vespre al Local Cultural.
22:30 h - Pista Poliesportiva - Grup d'havaneres SERRA DE MARINA.
Cellers Domenys i Secció de Crèdit, SCCL, hi convida a tot el poble. A la mitja part de la cantada s'oferirà coca i moscatell per a tots els assistents.

DIMECRES 16 D'AGOST - SANT ROC

12:00 h - EUCARISTIA  a Sant Roc, compatró de Rocafort de Queralt i festa votiva de tots els convilatans.
14:00 h - Pista Poliesportiva - DINAR DE GERMANOR
18:00 h - JOCS INFANTILS i després LLIURAMENT DE PREMIS a la plaça Baró de Rocafort i berenar pels nens i nenes del poble.
23:00 h - Pista Poliesportiva - BALL DE NIT amb el GRUP LOREN i elecció popular de la pubilla i la dama 2017 del poble de Rocafort de Queralt.

DISSABTE 19 D'AGOST

CAMPIONAT SOCIAL DE PETANCA - Camp de futbol - Organitza Club Petanca
19:30 h - Des de la Plaça dels Estudis - PUJADA A FORÈS, recorregut, sopar i tornada al vespre amb la llum de la lluna.

DISSABTE 26 D'AGOST

18:00 h - LES 8 HORES DE PETANCA
22:00 h - A les Pistes del Club i fins les 4 de la matinada - SOPAR POPULAR. Organitza Club Petanca

XXVII SETMANA CULTURAL

L'Ajuntament de Rocafort de Queralt organitza un cicle de conferències de temàtica diversa, per tal de promoure la cultura i el coneixement. Aquest any els eixos de la setmana són sostenibilitat energètica, història i cultura popular.
Les xerrades tindran lloc a les 10 de la nit, al Local Cultural.

DIMARTS 1 D'AGOST
"TRANSICIÓ NACIONAL, TRANSICIÓ ENERGÈTICA" a càrrec de Ferran Civit Martí, llicenciat en Història, Periodisme i Antropologia. Màster en Desenvolupament Humà Sostenible.

DIMARTS 8 D'AGOST

"ROCAFORT DE QUERALT EN TEMPS DE LA MANCOMUNITAT", a càrrec de Josep M. Vallès Martí, Historiador.

DIMECRES 9 D'AGOST

A les 10 de la nit, TALLER CASTELLER a càrrec del grup casteller TORRAIRES DE MONTBLANC.

DIJOUS 10 D'AGOST

"MONUMENTS CLAU DE LA HISTÒRIA DE CATALUNYA", a càrrec de Valentí Gual Vilà, Dr. en Història Moderna (Universitat de Barcelona).

PORTADA: Judit Roca Oriol, 1r premi de la 2a edició concurs d'il·lustracions infantils 2017