Et trobes a:  Portada > Notícies Rocafort de Queralt ...

13/05/2016

Rocafort de Queralt finalitza la primera fase de redacció del Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible i convoca la participació ciutadana

L’Ajuntament de Rocafort de Queralt  ha finalitzat la primera fase de l’elaboració d’un Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible (PAES) que serà l’eina que guiarà al municipi a arribar al 2020 amb un 20 % menys de les emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) respecte el 2005, complint amb els compromisos adquirits en el marc del Pacte d’Alcaldes.
La primera fase ha consistit en la realització d'un inventari municipal de consums energètics i d’emissions de GEH associades als principals sectors d'activitat. L’inventari ha permès detectar els sectors que tenen major impacte a nivell d’emissions, com són el transport i el sector domèstic, causants del 58% i el 28% de les emissions respectivament. Alhora, ha permès conèixer el total d’emissions de GEH del 2005 comptabilitzades en 1.479 t CO2, i calcular el 20 % de reducció prevista pel 2020 a què es van comprometre el Consistori l'any 2014 quan van firmar el Pacte d’Alcaldes.

Per aconseguir aquesta reducció del 20 % que correspon a 296 t CO2, l’ajuntament  durà a terme diverses accions en l’àmbit municipal i sobre els sectors d’afectació del PAES com són el sector terciari, el residencial, el transport i el tractament de residus i  ja ha iniciat la segona fase on es definirà el Pla d’Acció que ha de permetre assolir els objectius de reducció establerts.

Per tal de fer partícips als seus ciutadans en l’elaboració d'aquest Pla es convida a tothom a assistir a la reunió convocada el proper dijous dia 19 de maig, a les 18.30 h, al local cultural situat a la planta baixa de l’ajuntament, per tal d'informar a tothom sobre les dades i resultats obtinguts i de les accions previstes, així com per tal de recollir l'opinió i les propostes ciutadanes que puguin completar el Pla d'Acció.